Ioniq 6, cel mai eficient model Hyundai: când va fi lansat, la ce să te aștepți

de: Andrei Tilimpea
06 10. 2022

Ioniq 6 este cel mai aerodinamic vehicul produs vreodată de Hyundai.

Sedanul fastback cu patru uși are aceeași platformă și grup motopropulsor cu rază lungă de acțiune ca și crossover-ul compact Ioniq 5. Dar Ioniq 6 va primi o creștere mare a autonomiei bateriei – datorită în principal siluetei sale super elegante și aerodinamice.

De fapt, Ioniq 6 este cel mai aerodinamic vehicul produs vreodată de Hyundai Motor. Realizează un coeficient de rezistență de 0,21, comparativ cu 0,29 pentru Ioniq 5, care a fost lansat anul acesta.

Hyundai nu vrea să-l eticheteze pe Ioniq 6 drept un simplu sedan. Pentru designerii săi, EV-ul în formă de jelly bean este un „streamliner”, un nume care aduce înapoi la stilurile rotunjite lansate în anii 1930.

Versiunea cu tracțiune spate cu baterie de 77,4 kilowați-oră atinge o autonomie de 631 km în cadrul ciclului Worldwide Armonized Light Vehicles Test Procedure. Acesta este un salt de la intervalul de 500 de km al lui Ioniq 5.

Aerodinamica  lui Ioniq 6 este absolut esențială pentru a parcurge mai mulți kilometri.

„Cea mai mare îmbunătățire a rezultat din scăderea rezistenței aerului”, a declarat șeful de design global Hyundai, Simon Loasby.

„Îl duce pe clientul nostru mai departe cu o singură încărcare.”

Loasby și-a provocat echipa să furnizeze un coeficient de rezistență sub 0,20 prin imprimarea unui tricou blazonat cu „0,1x”. Nu prea au ajuns acolo. Dar coeficientul lui Ioniq 6 se apropie de nume precum Porsche Taycan, Tesla Model 3 și Lucid Air.

„Toată lumea a spus: „Ești supărat. Nu vei atinge niciodată acea țintă”, a spus Loasby. „Știu, dar am vrut să văd cât de departe putem ajunge. Și acesta a fost genul nostru de mentalitate pentru proiect”.

Ioniq 6 nu are încă o rază clasificată EPA. Dar Hyundai se așteaptă să fie în jur de 531 de km, cu aproximativ 9% mai mare decât cele 480 mile ale lui Ioniq 5.

Mașina a fost deja pusă în vânzare în Coreea de Sud, unde Hyundai spune că are peste 40.000 de precomenzi și aterizează în Europa anul acesta. Acesta intră în producția pentru America de Nord în ianuarie la uzina Hyundai Asan din Coreea de Sud, livrările ajungând în SUA două sau trei luni mai târziu. La Asan, Ioniq 6 este realizat pe aceeași linie cu sedanul Hyundai Sonata.

Trucuri aero

Ioniq 6 este al doilea din noua sublinie de vehicule electrice Ioniq a producătorului de automobile, toate fiind construite pe platforma E-GMP a Hyundai Motor Group, care este partajată cu Kia Corp.

După Ioniq 5 și Ioniq 6 va veni Ioniq 7, un crossover cu trei rânduri care va avea loc în 2024 sau 2025. Loasby a spus că multe dintre îmbunătățirile aerodinamice ale Ioniq 6 vor fi implementate în Ioniq 7. Ca un vehicul mai mare, mai boxer, Ioniq 7 va avea nevoie de orice truc de design pentru a-și extinde încărcarea.

Nicio modificare nu a fost prea mică pentru a oferi lui Ioniq 6 o aerodinamică mai bună. Hyundai a spus că a petrecut mai mult de 5.000 de ore simulând diferite ajustări pe supercomputere.

Mânerele ușilor detașabile, acoperirea completă a caroseriei, roțile aerodinamice, aripioarele de-a lungul aripii din spate și linia de centură joasă în față ajută la evacuarea mai multă aer. Clapele de aer active de-a lungul buzei frontale se deschid numai atunci când este necesar pentru a răci bateria; în caz contrar, rămân închise pentru a canaliza aerul în lateral.

Un spoiler spate mare amintește de coada de rață de pe Porsche 911. Partea superioară este încrustată cu o punte din plastic pixelat care se aprinde în timpul frânării.

Hyundai a aplatizat chiar și emblema „H” a mărcii pe capotă pentru a accelera fluxul de aer.

Ioniq 6 este un pas cheie în planul de transformare a vehiculelor electrice Hyundai.

Compania vrea să vândă 1,87 milioane de baterii electrice pe an până în 2030 prin introducerea a 17 noi modele EV – 11 pentru marca Hyundai și șase pentru marca premium Genesis. Pentru a ajunge acolo, CEO-ul Jaehoon Chang a declarat în martie că producătorul auto va investi 13,48 miliarde de dolari în electrificare.